Alla inlägg under januari 2012

Av Johanna Franzen - 31 januari 2012 22:15

Idag var det jobb från 6-14:15.

Efter det vart det lite fika hemma hos Sandra.g

sen hem & vila lite.. sen tog kayll & jag en sväng till Örebro.

Hälsa på Tobbe & Jennifer.

Prata om resan & gick ut och åt.

Plankstek på tisdagar sitter aldrig fel ;)





Av Johanna Franzen - 29 januari 2012 21:30

Idag vakna jag vid 12, var uppe till halv 5 inatt :O

igår kväll hade vi spelkväll hemma här, trevligt :)


Idag på dagen har jag städat & bakat tårta.

Fick besök av släkten idag, dom fick smörgåstårta & vanlig tårta.

Fick även en mängd olika fina preseneter.

Chokladkaffe, kaffekapslar, blommor, ljuslykta, badbomb, pengar ... osv (:


nu på kvällen har kayll & jag suttit och letat lite på datorn...

klicka hem en liten tv :)

ville ha till sovrummet, så köpte mig de :)


nu är det bara 2 jobb veckor kvar innan vi drar till Mexico 


 

Denna vita tv 

Av Johanna Franzen - 27 januari 2012 10:54

Sista jobb dagen för den här veckan 

man ska snart iväg på ett kvällspass 13-20:15



Igår var det jobb från 6-14:15

gick bra på jobbet, så kul när man är många personal på plats!

så skulle det vara hela tiden (: 


Efter jobbet, åkte kayll & jag ner till ica & handla saker till mitt kalas på söndag.


på eftermiddagen fick jag kaffe besök av jenny, lika trevligt som alltid :)

känns skumt när vi sa hej då, ses om 1,5 månad :O

hon åker till thailnad nu i 2 veckor, lagom när hon kommer hem åker jag till mexico i 1 månad.


I helgen ska jag nog ta en sväng till marieberg, & på söndag blir det förtidigt kalas för mig :)


fyller ju inte före onsdag ;)

då blir man 22 år, shit vad tiden går...

Av Johanna Franzen - 23 januari 2012 22:30

mycket gott recept som vi åt förra veckan.

dock ingen smal mat ;)


Köttfärslimpa:


500 g köttfärs

2dl ströbröd

1 st ägg

2 dl mjölk

1 paket bacon

1 paket riven ost

5 dl grädde

4 dl chillisås felix


Blanda ägg & ströbröd låt svälla 10 min


Häll på hälften utav ströbrödkletet, blanda ordentligt.. häll över resten vid behov.


Lägg sedan ut köttfärsen på ett bakplåtspapper, platta ut jämnt.

lägg då på bacon & strö över ost.


rulla ihop som en rull tårta och ställ in i ugnen (i ungsform)

200 c i 30-40 min


vispa sedan ihop såsen, 5 dl grädd & 4 dl chilli sås.

häll över när den varit inne i ugnen, sätt sedan in den igen i 15 min.

(när det bubblar är det klart)


  


 

Av Johanna Franzen - 23 januari 2012 22:07

Helg 


Fredag: Jobb från 6-14:15

Efter det vart det hem & städa & fixa lite. 

På kvällen vart det film & mat.


Lördag: jobb från 7-18:30.

Efter det vart det bowling & mat i Laxå, med Tobbe & Jennifer :)


Söndag: kayll & jag tog en lång sovmorgon till 12 :O

Efter det åkte vi till konsum och handla, sen åkte vi hem till pappa.

Em blev det film & mat hemma tsm med Kenneth.


 

Nu är nya hatthyllan uppe, blev bra faktist :)

Tur kayll är så hendig & bygger (:

Av Johanna Franzen - 15 januari 2012 18:07

Söndag 

 

 idag vakna jag 11:15, gud vad länge jag sover, inte bra!

 Direkt när jag vakna kom jag på att jag hade tvättid 11:30.  Så var bara att gå ur sängen.

Fy vad jag hatar nya tvättstugan, skit jobbigt att gå till nästa hus ;).

När jag var klar med tvätten, gick jag till sandris för att dricka kaffe, vi tog även en sväng till netto.

 nu har jag precis duscha. ska snart mot örebro för bio.


Igår hade vi lite spelkväll här hemma trevligt, efter det vart det film :)

verkligen ett filmtips ;)

"The change up"



  

Köpte även in nya blommor idag (:































Av Johanna Franzen - 14 januari 2012 18:41

Vad skönt det är att vakna av sig själv, idag vakna jag vid kl 11

älskar att vara ledig :)


efter det tog kayll & jag en morgon promenad, väldigt kallt ute.. men endå så skönt.


vi tog även bilen hem till mamma & pappa en sväng.. fika & prata lite..


nu sitter jag och funderar på vad man ska äta till middag?.. om man ska laga något eller om man ska äta pizza.


ikväll blir det kortspel, Tobbe & Dean kommer hit..


måste även köpa en ny bekini innan vi åker till Mexico..

 

Denna kanske från Nelly.com

Av Johanna Franzen - 13 januari 2012 19:59

Idag var det först jobb från 6-15:30.

gick bra på jobbet, skönt när det rullar på!


Efter jobbet var jag tvungen att handla hem lite mat, fick även stanna till på konsum..

helt tomt hemma på mat.


Efter jobbet har jag städat & haft mamma på besök.


nu har jag tänt massa ljus & nu ska vi börja laga oxfile, tills tobbe & jennifer kommer :)


Ledig helg och inga planer, låter skönt (:


lite mer än 1 månad kvar nu, sen drar vi... mexico... kommer bli FÖR skönt :)


         





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards