Alla inlägg under juli 2011

Av Johanna Franzen - 27 juli 2011 23:15

lång sovmorgon, med en härlig frukost!

efter det tog vi bilen upp till mamma & pappa på fika...

vart även en till dag på sjön...kom inte hem före 23 tiden

idag fick kayll en gädda på 3kg :)

Av Johanna Franzen - 26 juli 2011 23:15

Ledigdag idag, var på jobbet  en sväng och handlade...

sen hem och duscha lite...och sen kom även kayll hem tidigt den här veckan.

så vi åkte ut på sjön eftersom att vädret var ganska bra..vi plockade även upp tobbe & jennifer.. vi var ute till regnet kom...

på kvällen blev det grillat och prat hemma hos oss :)

Av Johanna Franzen - 25 juli 2011 10:27

God morgon :)

jag klev ur sängen för ett tag sen...

Nu har man betalt räkningar & nu ska jag snart ta mig en dusch..


Jaha vad har hänt förra veckan då...

jobb från måndag till fredag..var väldigt skönt att vara ledig lördag&söndag.

Hade jobbat 8 dagar i rad...


I torsdas var jag och kolla på en annan lägenhet.. en annan 1a.

som var lite större hade ett litet kök och större plats för säng.

och kosta bara 100 kr mer en den vi har nu...


Men nää orkar nog inte flytta för de, vill nog ha dubbelt så stort om man ska orka fixa med allt haha!


men det finns tydligen 2 stycken andra som ligger ute, som man kanske borde kolla på...


Man blir så dum, ena studen vill man flytta och få större & andra bo kvar för att få in pengar till att resa?... vore så lätt om man bara visate hur mycket pengar som kom in varje månad.


I fredas kväll efter jag hade slutat jobbet, kom jag hem till en ny städad lägenhet... det är alltid kul!..då åkte jag och kayll och köpte pizza och kolla tv hela kvällen.


Lördag var en slömorgon sov länge och sen vart det frukost.

Sen vid 4 tiden gick vi ner till hamnen & tog oss en cider på uteserveringen...Sen upp till kenneth en sväng. Kvällen avslutades på trappan.


 



Söndag... sov vi väldigt länge.. när vi gick upp åkte vi bort till netto för att handla lite. när vi kom hem gjorde vi pankakor och slöa i soffan till klockan skulle bli 4. Då åkte vi till Åmmeberg och hämta Lotta för att åka till örebro och gå på bio. Avslutade kvällen på olearys.


 

Av Johanna Franzen - 20 juli 2011 22:12

nu har halva den här veckan gått... redan onsdag!

idag gick man upp tog en dusch och fixa lite matlådor...

sen slappa på soffan innan man skulle iväg och köra kvällspass...

13:15-20:15 var det jobb, gick väl sådär idag...

inte alls lika bra som igår men var ju även mer folk.


när jag kom hem nu vid halv 9 tiden kom jenny på besök

hon åkte precis härifrån, hon skulle jobba natt...

vi har pratat och ätit jordgubbar


hon var ju även här förra veckan när hon fixa mitt hår, nu måste jag åka till henne nästa gång ju... kan ju inte bara vara hos mig


imorgon är det jobb igen 06:30


sen ska man handla lite, behöver även städa lägenheten


nu ska jag ta bort sminket och lägga mig lite små seg



imorgon är det äntligen torsdag <3

nattinatt :)















<3

Av Johanna Franzen - 18 juli 2011 23:02

   längtar redan till du kommer hem igen, <3

och det är bara måndag idag :(


förövrigt idag är jag glad för jag fick ledigt 31/7

en semester dag denna sommar ;)

längtar till vintern tills man åker på en härlig resa med

 värme, upplevelse, sol & bad :)

Av Johanna Franzen - 18 juli 2011 22:14

Jaha då var det måndag igen, har hänt ganska mycket sen jag skrev sist...

har inte haft tid så mycket för mig ;)... men tänkte ta mig lite tid nu... om det ens är någon som är här inne och läser haha...

 

nu har nästan hela juli gått, hemskt snart är sommaren slut

men här kommer iaf lite av min månad...

 

Juli

 

  

Här har vi en grillkväll nere på gården...

jennie, sandra, milla & lina..

mysigt som alltid så där mitt i veckan :)

 

  

 

 

  

Förra veckan var jag ledig onsdag & torsdag...

så onsdag efter ett besök hemma hos mamma

blev det en vidare färd mot motala...

hälsa på moster, hon gjorde mig även sällskap

när jag handla, och besökte lite butiker...

var inne på M-blommor

vart nya blommor till rummet & köket

 

  

Har varit ute och ätit i örebro, med sandra, jennifer, dean, kayll & tobbe

 

  

Har även varit på satins uteservering och frimis

 

  

Har varit i laxå och bowlat/ätit

med tobbe, jennifer, kayll, dean, oskar, kenneth, malte :)

 

  

 

har ett fler tal gånger varit på sjön med olika folk

och även bara jag och kayll

älskar båten ett toppen köp...

(hatar den här bilden, men hitta inte dom när vi grillar på sjön)

 

 

 

  

I Fredas efter jag slutat jobbet klockan 14, åkte jag och kayll till Hjo

där träffa vi delar av min släkt och handla på hem & hobby..

nu har man endel ny hem inredning...

mycket trevlig kväll förövrigt med kortspel

 

 

Det här nog endel av vad jag har gjort i juli, har hänt något hela tiden :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





















Av Johanna Franzen - 6 juli 2011 21:58

God kväll!


idag gick man upp itid ca 8:15

duscha och fixa till sig åkte hem till dalby

och hämta pappas bil som jag skulle låna...

sen var jag vid ca halv 10 tiden i askersund igen..

hämta upp sandris och så åkte vi in till marieberg/ikea


hon skulle köpa bord så de var därför jag låna pappas bil

hitta mig lite små saker att köpa även fast jag inte skulle handla...

en klänning, fiskespö,kaffekapslar och present till mamma


sen idag var de även jobb från 15-20:15


nu på kvällen har jag fiskat och fikat med tjejerna i hamnen...

synd bara man slutar så sent och ska upp imorgon bitti

men blir ju säkert fler gånger


nu har jag tagit mig en varmchoklad och tagit bort sminket

skönt, ska snart sova


kayll kommer ju även hem idag istället för imorgon

nu är han hemma hos sin mamma


imorgon är det jobb igen från 6:30-14:30


Nattinatt


 



Av Johanna Franzen - 5 juli 2011 23:19

gick bra på jobbet idag börja med kurs från 12-14

bra att man äntligen får lära sig allt nytt med data/ordrar.

fick även ändrat på min anställning igen idag.

så nu har man rätt timlön gött haha ;)


nu när man kom hem rinde jag sandra en stund, har inte träffat eller prata med henne sen förra veckan var dags då tyckte ja...nu håller jag på och tvättar/städar!


imorgon blir det örebro en sväng innan jobbet...

gullig jobbarkompis som stannar kvar en stund längre så jag slipper stressa...:)


nu ska jag städa det sista sen blir det sängen...

imorgon kväll blir det fiske med tjejerna





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards