Alla inlägg under juni 2011

Av Johanna Franzen - 27 juni 2011 21:18

idag vaknade man och såg solen ute!

underbart väder idag..


idag på dagen fick jag besök av sandra & ludwig

han var så himla söt & glad idag riktig solstråle



sen vid halv 4 tiden blev de jobb för min del

till 20:00

leveransen kom sent idag de gillas inte..

han kom inte före 19:30 tiden...


så vart lagom för han att lasta in

och förr oss att stänga och gå hem..


övrigt idag var grannen här nyss på en varmchoklad

prata lite och nu gick hon över för att städa..

hon fyller även år imorgon också

jag måste fixa present


fick ett trevligt telesamtal idag, hoppas man kan hänga på


nu ska jag nog ta tag i min lägenhet! vill ha de städat känner jag just nuuuuuu


   Kaylls tomatplanta, den var mini när vi köpte den på netto... nu är den stor och har små tomater



Av Johanna Franzen - 26 juni 2011 17:14





 på torsdag var det jobb mellan 13-20-15

efter det var det bara hem packa alla saker som skulle in i bilen!

klockan 01:00 var bilen fyld med saker och folk påväg mot Öland!


har haft en skit bra helg med trevligt folk 


känner mig ganska trött nu blir inte mycket sova när campingen är en enda stor fest

med hög musik och fulla människor överallt haha!






   På lördagen fick vi lite regn, men efter regn kommer sol

  Folk


Av Johanna Franzen - 21 juni 2011 22:55

Var lite halv segt att komma ur sängen idag!

fy klockan ringde vid 5:50

låg och drog mig en stund innan jag kom ur sängen!

för att äta frukost och få på sig lite smink!


sen bar det av mot jobbet!...


herre jävlar vad mycket vid har att göra nu kaos!

midsommarvecka och allt!

idag var vi 3pers och hade jätte mycket folk!

men det lugt vi fixar allt till de bästa!

men det är inge vidare när butiken ser ut och man inte hinner med allt!


var även kvar i någon timme idag för att hjälpa till med dom som körde kvällspass!


när jag kom hem tog jag mig en varm dusch!, skönt kände mig ganska trött faktist!

åkte sen och handla tsm med grannen!

så nu har man lite mat hemma igen...


nu på kvällen har grannen och jag ätit ihop och pratat

som alltid på vardagar, trevligt


nu har jag precis städat i miniköket...nu har jag parkerat min rumpa i soffan

men en varm choklad... från min kaffemaskin jätte nöjd :)


imorgon är de kvälls jobb som gäller!

ska tvätta på fm


 

Av Johanna Franzen - 20 juni 2011 20:40

Jaha då var det måndag igen!

ny vecka!


helgen gick fort som alltid...

jobba fredag till klockan 18... sen tog jag helg!

ledig både lördag & söndag!


Lördag: åt vi frukost och packa ner fika för att åka ut på sjön!

så jag kayll & martin var väl ute på vättern till 19 tiden!

sen hem och fixa sig klar för att åka mot kumla & vidare mot satin!

mycket bra kväll!


Söndag: kayll och jag tog lång sovmorgon det var endå regn när vi först vaknade vid klockan 11 sen sov vi vidare till klockan 13

efter det gjorde vi frukost och åkte till kumla!

handla lite på maxi och hämta kaylls bil!

sen hem till mina föräldrar för att äta grillat!

vid halv 9 tiden kom endel av dom som ska med till öland!

vi planderade camping osv...

hoppas på bra väder nu så man kommer iväg...


Måndag!

idag när jag vaknade fanns det ingen stöm!

vad gör man då i en lägenhet?...

Gjorde mig iaf klar för att börja jobba klockan 13...

var där lite tidgare men efter en stund gick strömmen där med!

åh, typiskt!

fick tömma hela butiken på kunder!

och ha stängt till vi fick el igen!

typ var stängt i nästan 3 timmar!

vad ska man göra när inte kassorna fungerar!

mycket folk annars idag!


nu är man hemma är seg!, börjar 7 imorgon bitti!

ska väl försöka sova tidigt!



Av Johanna Franzen - 14 juni 2011 22:27

idag var det jobb från 7-15

städdag på jobbet, röjde och fixade & stänkte varor!

så nu är netto på topp igen ;)


dagen gick iaf jätte fort, så det var ju skönt!

var ganska trött när jag slutade, men om man åker hem och sitter somnar man väl...


så grannen och jag tog oss en tripp in till marieberg!

där hitta vi lite vi behövde ha med oss hem!


jag köpte typ en jacka?...eller jeansgrej? inte en jacka men ah!

det behövde jag faktist har ju bara skinjackan annars!

så den kom med mig hem!

och ett linne för 30 kr haha!


hade ju lovat mig själv att inte handla men det är svårare än man tror?

bara för att man åker in hittar man massa saker då man inte borde handla!


nu när jag kom hem har jag städat lite i lägenheten! & fixat matlådor!

får fixa vidare imorgon!


först imorgon blir det jobb från 7-15:30


   

Denna kaffegrej kommer nog troligtvis hem till mig på fredag!

den är iaf beställd! :)

ett fynd på elgiganten denna vecka 

Av Johanna Franzen - 13 juni 2011 10:56

Jaha då var helgen över! och det är redan måndag!

att det alltid ska gå så fort!


Fredag jobba jag från klockan 10-18

sen hem och laga mat blev en lugn skön kvälll i soffan för oss!

kayll & jag laga klyftpotatis med fläskfile! och kolla en film!


Lördag jag tog ledigt hela dagen idag kände att det var jag värd! 

och att jag ville spendera min tid med kayll istället!

så vi var hemma först på dagen gick ner till torget en sväng!

sen åkte vi mot örebro för att handla lite fiske saker på jula!

eftersom att vi nu är båt ägare ;) haha

så vi handla fiskespön, dynor, drag, lås, bensindunk m.m

små saker för 1200 kr typ..


sen åkte vi in till örebro för att hämta upp Tobbe & Jennifer!

dom skulle följa med oss ut på sjön!

så vi åkte mot askersund hämta lite grejer och sen mot Åmmeberg för att sätta ner båten i vättern!

var soligt och fint när vi åkte men sen kom det tuvär en massa moln!

men vi var endå ute i ett par timmar!

men vi åkte hem innan regnet kom...


Blev kina mat för kayll och tobbe när vi kom till stan! & pizza för mig och jennifer!

& en film på de! mycket trevlig kväll/dag!


Söndag Jobbade från 9:30-18:30

sen efter det åkte jag till Åmmeberg

där var kayll han hade varit ute med båten med sin mamma!

dom hade fått fisk iaf

blev grillat där på kvällen & sen åkte jag och kayll hem!

tog oss ett bad & kolla på tv...



 










Av Johanna Franzen - 9 juni 2011 11:00

Jobb till 20:00

sen bar det av mot örebro för att köpas båt

kayll & jag fick sällskap av tobbe!

tar lång tid att köra hem från örebro med en båtkärra!


 

Av Johanna Franzen - 8 juni 2011 22:11

min sista lediga dag den här veckan!

nu jobbar jag 

torsdag,fredag,lördag,söndag,måndag,tisdag,onsdag,
torsdag,fredag


man får tänka på pengarna ;)


idag har jag mest varit hemma hela dagen!, var och handla lite mat förut... sen har jag mest pysslat här hemma damsugit, planterat, diskat, tvättat!

finns mycket att göra nu när man är ledig som måste bli klart!


på dagen satt jag även nere vid ingången tsm med sandra och karin


tur man har så trevliga grannar ;)


nu på kvällen kom sandra till mig när hon sluta jobba kl 8

vi satt på balkongen och åt även lite mat!

så härligt väder!


imorgon kommer kayll hem igen <3, längtar!

även fast jag jobbar hela helgen vilket inte känns alls kul!


sen är jag ju fortfarande lite sjuk verkar som jag aldrig blir bra!




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards