Alla inlägg under maj 2011

Av Johanna Franzen - 29 maj 2011 22:30

idag var det jobb från

9:30-18:30

full fart på jobbet, vi låg lite efter så det fanns mycket att göra

som skulle vara klart till måndag morgon!


dagen gick iaf väldigt bra


när man kom hem, lagade jag och kayll till kassler med potatis!

mums var himla gott faktist!


på kvällen såg vi även en jätte bra film!


älskar sånna här kvällar äta vid tvn och kolla en bra

film och bara mysa ner sig :)



 

Film tips ;)

Av Johanna Franzen - 27 maj 2011 18:18

Torsdag

idag var det jobb från 8-16

gick bra på jobbet! men det är full fart hela tiden nu!

finns alltid så himla mycket att göra!

men det är ju också skönt! då går dagarna fort!


efter jobbet åkte jag in till Marieberg&willys

där mötte jag upp kayll & Martin!

vi gick en stund på Marieberg...hitta nytt smink och en cardigan.

fick även en vit tunika av kayll


Efter det åkte vi till max, alla var hungriga!

det satt fint ;) mums jag tog 2 små hamburgare


efter det var den en sväng in på willys för att handla

sånna saker som vi inte har på netto!

vart 400 kr mat rikare där haha!



Fredag

Jobb från 10-18

gick bra på jobbet, men mycket folk!

folk handlar som fan vid lön ;)


nu är man hemma ska nog bara ligga i soffan hela kvällen!

och vänta på tills mitt hjärta kommer hem från tyskland!

saknar honom! 


vad skulle mitt liv vara utan min sambo, så glad över att han finns :)


trevlig helg, imorgon är min enda lediga dag den här veckan!

den ska jag njuta av 


 

Av Johanna Franzen - 24 maj 2011 21:35

idag var det jobb från 7-10

plocka upp frukt och fixa frukt & bröd beställning!

gick bra på jobbet, men mycket att göra nu!



när jag slutade åkte jag ner till stan köpte bröd och åkte hem till mamma!

blev frukost där då vid 11 tiden...

kolla även min lönespec och prata med hundarna!


sen när jag kom hem vila jag på soffan och sen åkte jag ner till

torhallen, apoteket & konsum!


försökte även hitta mig nya blommor till fönstret, men nej fy inget jag ville ha!


imorgon har man fullt upp igen 


jobbar kväll imorgon!...men blir inte sov morgon för de inte!


nu ska jag nog sova snart är faktist lite små seg!


trevlig tisdag kväll alla (:



saknar dig k




Av Johanna Franzen - 23 maj 2011 17:54

jaha idag gick man upp vid halv 6 tiden

duscha och gjorde sig klar för jobbet

jobb från 6:30-17:00

ganska jobbigt pass men det gick fort faktist!

väldigt mycket att göra idag!

sandris var sjuk idag så millan & jag fick klara oss själva på morgonen!

sen fick vi besök av motala chefen!



nu har jag precis ätit lite middag!, korv ;)

ligger och slöar i soffan!

ska nog dra mig till ica en sväng!

skulle även behöva åka och tanka bilen!


imorgon är det minipass på jobbet!

7-10 som gäller!


ha en bra kväll

Av Johanna Franzen - 22 maj 2011 19:49

Helg :)



Fredag:


först var det jobb från 11-18

sen hem och plocka iordning lite saker för att åka till Åmmeberg!

där grilla vi hemma hos kaylls familj!

vart kycklingspett, räkor, och grillspjut!

med potatis sallad & grönsallad!

mums!


där satt vi hela kvällen och bara prata!

om jobb, väder, resor m.m


Lördag:


vi sov även över där, sen vid 9 tiden på morgonen

kom pappa och hämta mig!, vi skulle in till stan och hämta tårta!

för vi skulle ha hans 50 års kalas


sen körde han tillbaka mig till Åmmeberg, där hjälpte jag & kayll hans

mamma! jag klippte gräs och dom små pyssla lite!


sen efter det åkte vi hem för att fixa med våran tomatplanta och duscha!

sen bar det iväg hem till mamma & pappa!

där hjälpte vi till att fixa innan alla skulle komma!

baka även en extra tårta!


var en mycket trevlig kväll med delar av släkten :)


kayll och jag stanna även kvar när alla hade åkt hem och spela kort!

men vi åkte hem och sov!


Söndag:


vi sov länge idag till kvart över 11

sen åt vi frukost ute på balkongen i den sköna solen! 


vi hjälptes även åt att städa lägenheten!

går så fort när ena damsuger och den andra skurar!

vi plocka även i ordning!

skönt när det blev klart!

slipper jag ha de hängade över mig nästa vecka efterom jag bara är ledig 1dag


förövrigt har vi varit på sjön hela dagen tsm med tobbe!

kayll fick 8st fiskar och jag 1st :) haha


nu är vi hemma och ska snart äta fläskfile med potatisgratäng!

blir även lite tvmys :)


fyyy redan måndag imorgon!, helgerna går så fort!

och kayll åker och jobbar igen imorgon!


ha en trevlig söndagkväll alla ;), för de ska jag!

Av Johanna Franzen - 18 maj 2011 19:30

idag ringde klockan vid 06:25

jobbet började redan klockan 7

mini pass idag körde från 7-10

plocka frukt och fixa priser till det, gick bra!


efter de åkte jag hem tog lite kaffe med grannen sandra ;)

nere vid ingången där vi ofta sitter nu!

var gött där i solen!


efter det kom sandra g och hämta mig tsm med ludwig!

vi åkte in till marieberg!

hon skulle ha bebiskläder och jag present till

pappa som fyllt 50 år & till mikaelas lille oscar.


så vi gick runt där ett tag, sandra hitta jätta mycket fina kläder till ludwig!

kul och se dom i hop... mor & son :)

man blir ju glad som en sol när man ser sån lycka!


när vi kom hem fika vi hemma hos mig en sväng sen har jag planterat lite och tog en sväng förbi mikaela för att ge min present jag handlat!


där hitta man trött mamma mikaela med en söt liten kille!


så glad för två utav mina bästa vänners skull! 2 stycken jätte fina så pojkar!


nu håller jag på att lagar lite mat här hemma!, blir kyckling idag!

sen blir det soffläge för resten utav kvällen ;)


imorgon är det jobb igen!, sen är det bara fredag kvar sen HELG ;)


för övrigt tycker jag att kayll får komma hem!

saknar han :)<3

Av Johanna Franzen - 12 maj 2011 11:29

idag gick jag upp vid 9 tiden!

såg att det var bra väder, jag som trode de skulle bli regn!

så jag tog bilen bort till netto för att handla lite mat!

stanna även på konsum!

så nu är jag 4 påsar mat rikare!


satt vid ingång nyss såååååå varmt!

gillart!


ikväll kommer kayll hem igen :)


men jag börjar jobba vid 14:45-20-15


nu ska jag nog sätta på lite kaffe och dra mig mot solen igen!

Av Johanna Franzen - 11 maj 2011 11:30

idag fyller min pappa 50 år :)

men han är inte hemma idag så vi ska fira honom nästa helg tror ja :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards